martes, 16 de julio de 2019

Great people in history

by Julia Aisa

A. Name 10 great people in the history of humanity
B. Answer the questions in groups of 4
C. Co-correction (see doc)
D. Choose one of those great women or another important female figure in the history of humanity and create a power point presentation in pairs. (5’ speech per person)
1. Introduction
2. Body
3. Conclusión
  • it contains an introduction, body and conclusión 
  • easy to understand and to follow 
  • well-structured 
  • visual aid is adequate 
  • fluency, language (pronunciation) 
QUESTIONS

WOMEN WHO CHANGED THE WORLD
https://www.historyextra.com/100-women/100-women-results/2/

Marie Curie Who was Marie Curie?
What did she discover?
She was the first person in winning...
She developed treatments and cures for ...

Rosa Parks Who was Rosa Parks?
She refused to give up a seat on a bus so that ...
Who won equal rights because of her?

Emmeline Pankhurst Who was Emmeline Pankhurst?
She made thousands of women demand for ...
How many times was she in jail?

Ada LovelaceWho was Ada Lovelace?

Rosalind Franklin Who was Rosalind Franklin?

Mary Wollstonecraft Who was Mary Wollstonecraft?
What did she fight for?
Her book A Vindication (defense) of the Rights of Woman argued for the equality of ...

Mary Shelley Who was Mary Shelley?
Who was her mother?
What’s her most famous book?

Frida Kahlo Who was Frida Kahlo?
She used her art to defend …

DOC

martes, 21 de mayo de 2019

jueves, 2 de mayo de 2019

Proposta setmana feminista

El feminisme ha arribat per quedar-se. Escalfem motors a les aules per la vaga del 8 de març

Tot i que sabem que el feminisme no es cosa d’una setmana, potser és un bon moment per començar. Us proposem unes quantes accions per dur a terme la setmana del 5 de març per fer les primeres passes. 


Propostes per fer com escola o cada professor o professora a l’aula: 

  1. A cada classe parla d’una dona relacionada amb la branca de coneixement que imparteixes. 
  2. Porta una peça de roba lila o posa’t un llaç lila cada dia.
  3. Comença cada classe amb una dada sobre el greuges que pateixen les dones (document orientatiu
  4. Proposa que es posi música feminista en lloc del timbre (llista de música
  5. Parla en femení. 
  6. Passa l’enquesta sobre les tasques domèstiques per visibilitzar el treball no pagat que majoritariament realitzen les dones (enquesta
  7. Elaboreu memes feministes a classe i pujeu-los al web de l’escola i compartiu-los a les xarxes socials. 
  8. Feu un croquis del pati i pinteu de lila l’espai que ocupen majoritàriament les noies i en verd l’espai que ocupen majoritàriament el nois per visibilitzar la centralitat dels jocs majoritàriament masculins. 
  9. Feu cartells sobre dones rellevants i penjeu-los als passadissos de l’escola. 
  10. Planteja aquestes mesures al claustre i intenta que el màxim de professorat es sumi a la proposta. 
  11. Fes fotos de les activitats i envia-les a comunicacio@vagafeminista.cat i a cgtense@cgtcatalunya.cat 
També hem elaborat un document on hem recopilat material didàctic per treballar la vaga, el feminisme i la coeducació a classe.


I aquí un recopilatori del dia de la dona de vinyetes del genial Forges

No eduquem per omplir un got sinó per encendre una flama.

https://vagafeminista.cat/







lunes, 7 de enero de 2019

Iniciativa 11 de febrer

La iniciativa 11 de Febrero pretende fomentar la organización de actividades y materiales que conmemoren el día Internacional de la Mujer y la niña en Ciencia en España. Nuestro objetivo es contribuir a cerrar la brecha de género que actualmente existe en el ámbito científico.